تامالت

به توکل نام اعظمت

تامالت

به توکل نام اعظمت

قیمت خودرو دیگر گران نخواهد شد

يكشنبه, ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۰۱:۴۵ ب.ظ

قیمت مواد اولیه در بازار داخلی آن قدر به طور حباب‌وار افزایش یافته که همین موضوع قیمت خودروهای داخلی را تحت تاثیرقرار داده است. نوسان نرخ ارز یکی از عواملی است که باعث شده برخی ذی‌نفعان و تولیدکنندگان، مواد اولیه مورد نیاز را به موقع در اختیار خودروسازان قرار ندهند. حال سوالی که مطرح می‌شود، این است که این نوع رفتارهای پوپولستی (اعمال محدودیت‌ها و ممنوعیت‌ها) چه آثاری را در بازار خودرو می‌تواند به همراه داشته باشد؟

در همین زمینه یک کارشناس بازار خودرو در پاسخ به این پرسش که قیمت خودرو در دراز مدت گران خواهد شد؟ گفت: به نظر می‌رسد بازار خودرو همچنان هیجان زده باقی بماند. اینکه برخی می‌گویند قیمت خودرو در آینده افزایش می‌یابد، این نوع تحلیل‌ها صحیح نیست؛ معتقدیم قیمت خودرو به همین منوال ثابت باقی بماند؛ چراکه گرانی مجدد در بازار خودرو دیگر کشش ندارد.

امیرحسین کاکایی افزود: البته عدم افزایش قیمت خودرو به برخی اما و اگرها ارتباط دارد. چنانچه قیمت دلار ثابت باقی بماند، قیمت خودرو نیز ثابت باقی خواهد ماند. یعنی چنانچه ارزش پول ملی کاهش یابد به خودی خود ارزش هر کالای واسطه‌ای، سرمایه‌ای و مصرفی افزایش خواهد یافت. البته باید عنوان کرد که گرانی مجدد در بازار خودرو دیگر کشش ندارد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی