تامالت

به توکل نام اعظمت

تامالت

به توکل نام اعظمت

حمایت از جوانان در تئاتر

شنبه, ۲۰ مهر ۱۳۹۸، ۱۰:۳۸ ق.ظ

ما باید در فضای مجازی حمایت کنیم. فرقی نمی‌کند با چه گروهی طرف هستیم، مهم حمایت کردن است. ما باید صدا باشیم. حمایت از جوانانی که با هزار زحمت یک تئاتر را به روی صحنه می‌برند هم وظیفه‌ی ما است. ما باید در استوری اینستاگرام خود پوستر تئاتر آنها را بگذاریم و با فونت درشت و با هشتگ بنویسیم: از جوانان حمایت کنیم! تلاش ما نباید به این مرحله محدود شود، باید با تمام خانواده، دوستان و فامیل برای تماشای این تئاتر برویم. حتی اگر از کار آنها هم خوشمان نیامد، شب باید در استوری جدید آنها را منشن کنیم و با فونت درشت روی پوستر آنها، اینبار استثنائا می‌توانیم از هشتگ استفاده نکنیم، بنویسیم: مرسی... واقعا لذت بردیم. ممکن است تئاتری که ما معرفی کرده‌ایم، تماشاگر دیگری دوست نداشته باشد و حتی متنفر شود و پیغام دهد: خیلی... هستی. این چه تئاتری بود که پیشنهاد دادی؟ اما مهم نیست. ما حس خوب خودمان را حفظ می‌کنیم و در استوری بعدی با انتشار اسکرین شات این بی‌فرهنگ، درشت می‌نویسیم: مثل اینکه بعضی‌ها نمی‌دانند حمایت از جوانان در تئاتر یعنی چی؟ و بعد هشتگ می‌کنیم: بی‌شعوری. هشتگ می‌کنیم: کتاب بخوانیم!

ما آدم‌های لجبازی هستیم و اجازه نمی‌دهیم هیچ چیزی مانع کار خیر و پسندیده‌ی ما شود. حتی اگر اعتبار خودمان را از دست بدهیم و ایمان پیدا کنیم، خیلی از آثاری که جوانان می‌سازند، ارزش تماشا کردن ندارد. ما باید انبوهی از کارگردان اولی‌ها و جوانان مستعد و باانگیزه را به جامعه‌ی هنری کشور معرفی کنیم. مهم اولین تئاتر است، بعد از آن جوانان تماشاگران خود را پیدا خواهند کرد. مهم دلگرمی دادن و امیدوار کردن جوانان است. آنها با ساختن یک تئاتر خوب دیده می‌شوند و مثل عقاب بال پرواز پیدا می‌کنند. من روزی را می‌بینم که آنها بر فراز صخره‌ها و دشت‌ها اوج می‌گیرند و فرود می‌آیند... اوج می‌گیرند و فرود می‌آیند در فراز و نشیب آسمان... پس هر زمان که صحبت از تئاتر و حمایت از جوانان شد، پیش‌قدم می‌شویم!

  • دختر پاییز آبانی

آثار

تئاتر

جوانان

فضای مجازی

نظرات (۱)

درسته که باید حمایت کنیم

اما به این توجه نکردی که از هر کسیم نباید حمایت کرد

از کسی باید حمایت کرد که ارزش حمایت داشته باشه. واقعا زحمت کشیده باشه

نه که با حمایت الکی و کورکورانه یهو کسی رو بزرگ کنیم که واقعا لیاقت بزرگ شدن نداشته.

اگه ما از کارش انتقاد نکنیم چطوری اون باید بازخورد بگیره و کارش رو اصلاح کنه.

هر چیزی اصول و قاعده ای داره.

حمایت کردن خوبه ولی کورکورانه حمایت کردن چون صرفا ما حامی هستیم اشتباهه. زیانی که اینجور حمایت ها در بلند مدت به تئاتر وارد میکنه خیلی مخرب تره.

 

مطالب بالا صرفا نظر و عقیده من هستند.

پاسخ:
فرمایش شما کاملا صحیح است 
من هم مقصودم حمایت در همین زمینه و به همین شکل بود 
اگر مقصودم رو طور دیگه ای رسوندم عذر میخوام 

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی