تامالت

به توکل نام اعظمت

تامالت

به توکل نام اعظمت

۹ مطلب در مرداد ۱۳۹۷ ثبت شده است

 آخرین آمارها حکایت از این دارد که حجم نقدینگی در پایان سال گذشته تا ۱۵۳۰ هزار میلیارد تومان افزایش یافته است. این رقم بیش از ۲۸۰ هزار میلیارد تومان افزایش را نسبت به ابتدای پارسال نشان می‌دهد. همچنین روند رو به رشد نقدینگی طی سال‌های گذشته در سال جاری نیز تکرار شد و سرگردانی آن موجب حرکت به سمت بازارهای غیرمولد از جمله ارز و سکه شد که در نتیجه آن التهاب در بازار و تورم را ایجاد کرد.

در خصوص علت افزایش نقدینگی، دست‌اندرکاران بازار هریک نظراتی مختلف دارند و می‌گویند تاکنون الگوهای اقتصادی مناسبی برای جذب آن تعریف نشده است. برخی سودهای کم بانکی و برخی دیگر مشکلات تولید و خروج سرمایه از بخش صنعت و تولید را علت افزایش نقدینگی‌ها می‌دانند. حتی برخی دیگر معتقدند، این میزان نقدینگی بیشتر مختص عدد و رقمی است که فقط روی کاغذ بوده و در اصل پولی در کار نیست.    

همچنین محمد لاهوتی - عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران - در این باره معتقد است که نقدینگی یک موضوع کلی است که در دولت یازدهم نیز توسط وزیر اقتصاد وقت بارها به آن اشاره شد. اما سودهای سپرده، خود از عوامل جدی افزایش نقدینگی‌ها به‌ صورت ماهانه است و سالانه نزدیک به ۲۰ درصد به مجموع نقدینگی کشور اضافه می‌شود.

وی افزود: از سوی دیگر خبرهایی مبنی بر چاپ اسکناس به گوش می‌رسد که بسیار نگران‌کننده است. تا زمانی که بانک مرکزی با هر دلیل همچون پرداخت بدهی‌های بانکی‌ نسبت به چاپ اسکناس اقدام کند، برای اقتصاد کشور مضر است. زیرا قیمت کالاها را افزایش و همچنین ارزش پول ملی را کاهش خواهد داد.

رییس کنفدراسیون صادرات اتاق بازرگانی ایران اظهار کرد: منابع پولی در هر کجا به‌ خصوص بازار ارز، سکه و ... قرارگیرد، اقتصاد را تحت تاثیر جدی قرار می‌دهد و تهدیدکننده است. بنابراین به نظر می‌رسد از موضوعات مهم و حاد اقتصاد، بحث نقدینگی‌ها و هدایت آن است. بهترین مکان برای هدایت نقدینگی، تولید و ارائه سهام واحدهای تولیدی در بورس است اما در فضای کسب و کار حال حاضر، شرایط برای هدایت این دست منابع پولی به بخش تولید بسیار کم است.

لاهوتی تاکید کرد: دولت باید تلاش کند شرایط محیط کسب‌ وکار را بهبود ببخشد و جذابیت را در بخش تولید افزایش دهد.

  • دختر پاییز آبانی

 گزارش افکارنیوز،  محمدرضا رضایی کوچی رئیس‌ کمیسیون عمران مجلس شورای‌اسلامی با بیان اینکه مقدمات راه‌اندازی سامانه تعیین قیمت مسکن در وزارت راه و شهرسازی انجام شده است،گفت: این سامانه می‌تواند در نحوه کنترل بر قیمت‌گذاری‌ها موثر باشد.

وی با بیان اینکه راه‌اندازی این سامانه با پیشنهاد کمیسیون عمران بود، ادامه داد: قرار است در این سامانه خرید و فروشو یا اجاره منازل مسکونی ثبت شود.

نماینده مردم جهرم در مجلس با اعلام اینکه این سامانه در آینده‌ای نزدیک رونمایی می‌شود، افزود: با توجه به نابسامانی تعیین قیمت مسکن و بی‌ضابطه بودن این حوزه نیازمند طراحی سامانه‌ای در این زمینه هستیم.

رئیس کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: همانگونه که در خصوص نحوه قیمت‌گذاری سایر اقلام و کالاها ضابطه وجود دارد، بازار مسکن نیز باید ضابطه‌مند شود تا مصرف‌کننده و تولیدکننده این بخش از سردرگمی ایجاد شده رهایی یابند.

  • دختر پاییز آبانی

ابوالفضل ابوترابی عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، درباره طرح جدید مجاس برای تغییر شیوه اجرای خدمت نظام وظیفه، گفت: شیوه های مختلفی از خدمت نظام وظیفه در کشورهای مختلف دنیا اجرا می‌شود که شامل خدمت نظام وظیفه حرفه‌ای، خدمت نظام وظیفه داوطلب، خدمت نظام وظیفه اجباری و خدمت نظام وظیفه مدنی می‌شود.

وی افزود: تنها در 28 کشور دنیا خدمت نظام وظیفه اجباری اجرا می‌شود و در این بین معدود کشورهایی هستند که خدمت اجباری آنها بیش از  یک سال است که این شیوه اجرای خدمت سربازی مشکلات عدیده‌ای را به همراه دارد. برای مثال امروز بیشترین پرونده‌ در سازمان قضایی نیروهای مسلح مربوط به فرار از خدمت سربازی است.

ابوترابی ادامه داد: مجلس شورای اسلامی برای حل این مشکلات و اجرای بهتر خدمت نظام وظیفه، طرحی را پیشنهاد کرده‌است که بر مبنای آن خدمت سربازی به صورت "داوطلب بسیجی" اجرا شود که مشابه این طرح هم اکنون توسط سپاه در مرزهای کشور در حال اجرا است. در این طرح سپاه در استان‌های سیستان و بلوچستان و برخی استان‌های غربی از مردم بومی منطقه به عنوان نیروی داوطلب بسیجی برای تامین امنیت مرزها استفاده می‌کند.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس تصریح کرد: بر اساسطرح جدید مجلس که با الگو گیری از تجربیات سپاه در مناطق مرزی تدوین شده است، سربازی به صورت داوطلب و حرفه‌ای در می‌آید و می‌تواند تا 5 سال به طول بیانجامد. البته کسانی که می‌خواهند در دستگاه‌های دولتی استخدام شوند و سربازی هم نروند، می‌بایست سه برابر مبلغی را که ستاد کل نیروهای مسلح  برای یک سرباز هزینه می‌کند، پرداخت کنند.

وی با بیان اینکه این طرح هم اکنون در کمیسیون مطرح شده است، گفت: قرار است با تشکیل کار گروهی متشکل از نمایندگان ستادکل نیروهای مسلح و مجلس شورای اسلامی این طرح بررسی شود.

  • دختر پاییز آبانی

امروزه بیشتر مردم از هوس های قندی شدید رنج می برند، به شکلی که متوسط مصرف قند در طول روز 22 قاشق چای خوری شده است یعنی حدود سه برابر میزان توصیه شده است.


آیا کیکی که در آشپزخانه است اسمتان را صدا می زند؟ هر روز صبح شکر را در چای یا قهوه خود خالی می کنید؟ همیشه به دنبال دسر های شیرین هستید؟شما تنها نیستید. امروزه بیشتر مردم از هوس های قندی شدید رنج می برند، به شکلی که متوسط مصرف قند در طول روز 22 قاشق چای خوری شده است یعنی حدود سه برابر میزان توصیه شده است.

بیشتر غذاهایی که به صورت طبیعی شیرین هستند سمی نیستند، بیشتر سموم طبیعی تلخ هستند. اولین غذایی که حیوانات پستاندار می خورند کمی شیرین است و آن شیر مادرشان است.  بیشتر قندی که مردم استفاده می کنند از غذاهای فرآوری شده می آید، و باعث می شود به سادگی میزان مصرف از حد متعادل تجاوز کند. یک قوطی نوشابه حاوی 10 قاشق چای خوری قند است، یعنی اگر شخصی با ناهار خود یک قوطی نوشابه بنوشد از حد مجاز خود بیشتر استفاده کرده است. حتی غذاهایی که به نظر بی خطر می آیند مانند غذای کودکان، حاوی سطوح بالایی از قند هستند.

محققان رابطه آسیب دیده ما با قند را مورد بررسی و آزمایش قرار داده اند. محققان در دانشگاه ییل، از اسکن MRI استفاده کردند تا واکنش مغز را تحت تاثیر قند درک کنند. اما ( Emma ) سورانس سی ساله در حالی که فعالیت مغزش تحت نظر بود دوز کمی میلک شیک دریافت کرد. وقتی سورانس میلک شیک را چشید مغز برای نشان دادن شور و هیجان خود سرشار از فعالیت شد.  

محققان می گویند: ما فکر میکنیم زیاده روی در خوردن غذاهایی که واقعا خوش طعم و لذیذ هستند می تواند خطرناک باشد.   

محققان دانشگاه میشیگان در یک آزمایشگاه که شبیه به یک فست فود بود رابطه ی بین غذا و اعتیاد به آن را مورد بررسی قرار دادند. در تحقیقات آزمایشگاهی روی قند، افراد برای به دست آوردن میلک شیک مورد علاقه خود یک بازی کامپیوتری انجام می دادند و متاسفانه مشخص شد آنها برای به دست آوردن شیرین ترین میلک شیک ها به سختی تلاش می کردند.  

دکتر اشلی گردراتز میگوید: مردم، به ویژه آنهایی که در خطر چاقی قرار دارند، برای به دست آوردن تنقلات شیرین فرآوری شده سخت تلاش می کنند.

به نظر می رسد قند در مغز درست مانند مواد مخدر عمل می کند.   

چیزی که ما می بینیم این است که قند درست مانند مواد مخدر نقاط بسیاری از مغز را فعال می کند. حالا به این اندازه می دانیم که می توانیم بگوییم قند اعتیاد آور است. شاید تحقیقات بیشتری برای اطمینان کامل نیاز باشد اما در حال حاضر چنین برداشت می شود.

  مراکز وابسته به قند می گویند این ماده اعتیاد آور نیست.

  آنها می گویند: شواهد علمی نمی تواند کامل ثابت کند که قند یا هر ماده ی مغذی دیگری اعتیاد آور است. به علاوه هدف قرار دادن تمام قندهای طبیعی یک رویکرد ساده به مشکل پیچیده چاقی است که به سادگی می توان گفت نظریه ای علمی نیست.

تمام متخصصان موافقند که داشتن یک رژیم غذایی متعادل با مقدار مشخصی قند برای هر کسی ضروری است.

بهترین راه برای بالا بردن سطح برنامه غذایی این است غذاهایی را دوست بداریم که آنها نیز ما را دوست بدارند و به سلامتمان کمک کنند، طوری که قوه ی چشایی را بهبود ببخشند تا بیشتر جذب چنین غذاهایی شوید. یکی از مشخصه های غذاهای خوب این است که زیاد شیرین نیستند.

منبع: وب سایت دکتر کرمانی

  • دختر پاییز آبانی

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

مرتضی تبریزی پس از کش و قوس فراوان بین ذوب آهن و استقلال بلاخره از ذوب آهن جدا و به این تیم تهرانی پیوست.

سعید آذری مدیرعامل ذوب آهن از توافق دو باشگاه بر سر مبلغ رضایتنامه این بازیکن خبر داد تا مرتضی تبریزی که در سال های اخیر همواره جزو بهترین گلزنان لیگ برتر بوده است با پرداخت رقم ۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان توسط استقلال از ذوب آهن جدا شود و راهی استقلال تهران شود تا به عنوان جانشین مامه تیام در خط حمله این تیم به میدان برود.


  • دختر پاییز آبانی

استاد دانشگاه راتگرز مدعی شد که ظرف ۳ تا ۶ ماه آینده محتمل است بین ایران و آمریکا ابتدا درباره مسائل منطقه‌ای و سپس درباره موضوع هسته‌ای گفتگو‌هایی انجام شود.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فرارو، یک توئیت اخیر از دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، باعث موجی از تنش‌های لفظی بین ایران و آمریکا شد. ترامپ با لحنی تند از همتای ایرانی‌اش، حسن روحانی، خواست که آمریکا را تهدید نکند. مقامات سیاسی و نظامی ایران در پاسخ به توئیت ترامپ، سخنان تهدیدآمیزی علیه آمریکا بیان کرده‌اند. این تنش‌های لفظی باعث شد که برخی ناظران، تهدیدات "خشم و آتش" ترامپ علیه کره شمالی را به یاد بیاورند. برخی با استناد به تنش‌های واشنگتن و پیونگ‌یانگ و سپس مصالحه آن‌ها، امکان حصول مذاکرات بین ایران و آمریکا را هم مطرح کردند.

در ادامه این گمانه‌زنی‌ها، هوشنگ امیر احمدی، استاد دانشگاه راتگرز، در گفتگو با خبرگزاری اسپوتنیک، از انجام گفتگو‌ها بین ایران و آمریکا در ماه‌های آینده خبر داد. امیر احمدی در پاسخ به این پرسش که آیا در آینده نزدیک بین ایران و آمریکا مذاکرات اتفاق خواهد افتاد، گفت: "به این زودی‌ها اتفاق نمی‌افتد. راهی که دو طرف در پیش گرفته‌اند، مذاکرات را دشوار ساخته است. اما ممکن است در ۳ تا ۶ ماه آینده (بین دو طرف) گفتگو‌هایی انجام شود. وضعیت کنونی، اندکی دشوار است. دو طرف، درگیر لفاظی شدید علیه یکدیگر شده‌اند". به گفته امیر احمدی، مقامات ایران موضعی گرفته‌اند که توجیه انجام مذاکرات بر سر توافق هسته‌ای را سخت می‌کند. آن‌ها در حال حاضر درباره مسائلی، از جمله یمن، و احتمالا بزودی درباره سوریه، گفتگو می‌کنند. بنابراین، به جای توافق هسته‌ای، آن‌ها به احتمال زیاد درباره سایر مسائل، بخصوص مسائل منطقه‌ای، گفتگو خواهند کرد. انتظار می‌رود که این گفتگو‌ها زودتر از گفتگو‌های هسته‌ای انجام شود. امیر احمدی عنوان کرد: " رئیس‌جمهور ترامپ، خواستار مذاکرات جامع شده و همه چیز را روی میز قرار داده است. پذیرش این امر برای ایران دشوار است. زیرا این به معنای سازش درباره همه مسائل مرتبط با (توان) دفاعی ایران -مانند مسئله هسته‌ای، موشکی، خروج از منطقه و احتمالا محدود کردن سپاه - است".

  • دختر پاییز آبانی
به گزارش نامه نیوز، کاخ سفید در بیانیه ای گفت که با اعلام وضعیت اضطراری، «آژانس فدرال مدیریت امور اضطراری» این امکان را خواهد داشت منابع و تجهیزات لازم را در اختیار کالیفرنیا قرار دهد.
آتش سوزی دوشنبه هفته گذشته شروع شد و بخش های زیادی از مناطق جنگلی شمال کالیفرنیا را دربرگرفته است. مقام های کالیفرنیا گفته اند، بیش از ده هزار آتش نشان و دواطلب تلاش می کنند تا از گسترش آتش در چهارده نقطه جلوگیری کنند. 
به گفته آنها، تاکنون سه آتش نشان کشته و بیش از پانصد ساختمان نیز نابود شده است. بیش از پنج هزار ساختمان دیگز نیز در خطر آتش سوزی قرار دارند. تاکنون دستکم 37 هزار نفر مجبور به ترک خانه هایشان شده اند. 
مقام های کالیفرنیا می گویند، آتش سوزی شب گذشته به شدت افزایش یافته است اما پیشروی آن به سوی مناطق مسکونی کمتر شده است. به گفته آنها، جریان باد هر چند باعث شعله ورتر شدن آتش شده اما آن را از شهر «ردینگ» دور کرده است. این شهر 90 هزار نفر جمعیت دارد. 
طبق آمار مراکز مختلف آتش نشانی در آمریکا، هم اکنون 89 آتش سوزی گسترده در 14 ایالت رصد شده و تلاش ها برای خاموش کردن آنها جریان دارد.
  • دختر پاییز آبانی

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور در اجرای اصل یکصد و بیست و سوم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، «قانون اصلاح قانون اجرای سیاستهای کلی اصل 44 قانون اساسی» را برای اجرا به وزارت امور اقتصادی و دارایی و «قانون تمدید مهلت جذب اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و مالی سال 1396 کل کشور» را به سازمان برنامه و بودجه کشور ابلاغ کرد.

  • دختر پاییز آبانی
مروز سکه به قیمت ۳.۷۲۰.۰۰۰ تومان رسید تا همزمان با اولین حضور رئیس جدید بانک مرکزی بر صندلی ریاست قیمت‌ها در بازار رکورد‌های جدیدی به ثبت برسانند.

ساعاتی پیش طبق اعلام محمد، ولی رئیس اتحادیه طلا و جواهر هم اکنون حباب قیمت سکه در بازار به ۸۰۰ هزار تومان رسید و موجب شد تا قیمت سکه بار دیگر از ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان عبور کند و با قیمت ۳ میلیون و ۵۷۰ هزار تومان هم فروخته شود.
  • دختر پاییز آبانی