تامالت

به توکل نام اعظمت

تامالت

به توکل نام اعظمت

۱۲ مطلب در مهر ۱۳۹۷ ثبت شده است

 محسن جهرودی  در روند بازدید از دومین نمایشگاه خودرو، قطعات و صنایع وابسته در خصوص برنامه سایپا برای مقابله با تحریم‌ها، اظهارداشت: استراتژی گروه خودروسازی سایپا نگاه به تولید داخل با حداکثر داخلی سازی در تولید خودرو است.

مدیرعامل سایپا در خصوص قیمت گذاری خودرو، افزود: خودرو نقش تعیین کننده و مستقیمی بر زندگی همه اقشار جامعه دارد و بر اساس سیاست های دولت و تصمیماتی که اخیرا” اتخاذ شده، قیمت گذاری خودرو با توجه به تغییرات در نرخ ارز و قیمت حامل های تولید از جمله قیمت آلومینیوم، فولاد، مواد پلیمری و تمامی مواردی که تاثیرگذاری مستقیم بر محصول نهایی دارند، به سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان واگذار شده و این سازمان متولی کشف واقعی قیمت خودرو و اعلام عمومی قیمت خودروهای تولید داخل است.

وی تاکید کرد: تا زمانی که این سازمان قیمت های جدید را اعلام نکند، ملاک همان قیمت های قبلی است و به محض اعلام توسط سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و ‌تولیدکنندگان، قیمت خودروها تثبیت خواهد شد.

جهرودی در پاسخ به سئوالی در خصوص ازدحام متقاضیان برای پیش خرید خودرو در طرح اخیر سایپا گفت: گروه سایپا به لحاظ سخت افزاری و زیرساخت های تکنولوژی اطلاعات در وضعیتی قرار دارد که توان پاسخگویی به هجوم کاربران و ‌متقاضیان را دارد ولیکن حجم تقاضاها در طرح های پیش فروش با حجم عرضه برابر نیست که باعث ازدحام در سایت فروش می شود.
  • دختر پاییز آبانی

یس جمهوری آمریکا بار دیگر اتهام خود علیه باراک اوباما و ایران را تکرار کرد و گفت که دولت پیشین کشورش ۱۵۰ میلیارد دلار به ایران داده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در جمع هواداران خود در شهر توپیکا مرکز ایالت کانزاس اتهام های واهی و نخ نمای خود علیه ایران را تکرار کرد.

ترامپ گفت: من پیش از آنکه رئیس جمهور بشوم بررسی کردم ببینم ایران در چه وضعیتی است. آن ها در خاورمیانه و در کشورهای عراق، سوریه و یمن مسلط شده بودند. 

وی با اشاره به تصمیم خود برای خروج از برجام مدعی شد: دولت قبلی (اوباما) 150 میلیارد دلار به ایران داد. احمقانه تر اینکه 1.8 میلیارد دلار پول نقد داد.

ترامپ افزود: وقتی من آمدم، پرسیدم که آیا رئیس جمهوری قدرت آن را دارد که 1.8 میلیارد دلار پول نقد بدهد؟ جواب «نه» بود. آن ها 1.8 میلیارد دلار پول دادند تا یک توافق وحشتناک داشته باشند. این پول را برای گروگان ها دادند.

رئیس جمهوری آمریکا این ادعا را بارها تکرار کرده و حتی رسانه های آمریکایی نیز به بررسی صحت آن پرداخته و نادرست بودن آن را افشا کرده اند.

پیشتر خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارش مفصلی نوشت: ترامپ دوست دارد داستانی را درباره پرداخت میلیاردها دلار پول از سوی واشنگتن به تهران به عنوان بخشی از توافق هسته ای سال 2015 با ایران، مدام تعریف کند.

اما آنچه او از گفتنش امتناع می کند، این است که اولا بخش زیادی از آن پول اموال متعلق به ایران و مابقی مربوط به بدهی قدیمی آمریکا به این کشور بوده است.

اگرچه اصل تخیلات ترامپ که از رقابت های انتخاباتی سال 2016 آغاز شد، مبنی بر اینکه دولت باراک اوباما رئیس جمهوری پیشین آمریکا فریب خورده و همه آن پول را که بخشی از آن به صورت نقد بوده به ایران داد، ثابت است؛ اما اعداد و برخی جزئیات آن در هر بار تغییر می کند.

به نوشته آسوشیتدپرس، ترامپ در حالی از پرداخت یکجای 150 میلیارد دلار می گوید، که وزارت خزانه داری آمریکا، که مسئول هرگونه برداشت از خزانه این کشور است، پرداخت 150 میلیارد دلاری به ایران نداشته است.

در واقع این مبلغ مربوط به اموال ایران در خارج از خاک خود بود که توقیف شده بود و پس از امضای توافق هسته ای در سال 2015 آزاده شده و در دسترس تهران قرار گرفت.

براساس گزارش آسوشیتدپرس، اما 1.8 میلیارد دلار پول نقدی که ترامپ از آن صحبت می کند، موضوع دیگری است. این پول مربوط به دهه 1970 میلادی (دهه 50 شمسی) است که ایران در دوره پهلوی 400 میلیون دلار برای خرید تجهیزات نظامی به آمریکا پرداخت کرده بود و به دلیل پیروزی انقلاب اسلامی و قطع روابط دیپلماتیک با واشنگتن هرگز به ایران ارسال نشد.

این موضوع باعث شد افراد، شرکت ها و دولت های دو کشور به طرف هایی در کشور دیگر بدهکار بمانند و دهها سال طول کشید تا تکلیف این بدهی های پیچیده در دادگاه ها و داوری های مختلف مشخص شود.

ایران 2.5 میلیارد دلار بدهی خود به افراد و شرکت های آمریکایی را پرداخت کرد و روز بعد از اجرای برجام نیز توافق شد که آمریکا اصل بدهی مربوط به قرارداد خرید تجهیزات نظامی به مبلغ 400 میلیون دلار را به همراه 1.3 میلیارد دلار سود آن به ایران بپردازد. اما مجموع این مبلغ 1.7 میلیارد دلار می شود که با مبلغ اعلامی ترامپ تفاوت دارد.

400 میلیون دلار اصل بدهی به صورت پول نقد و در یک هواپیمای باربری به ایران حمل شد و سرچشمه داستان پردازی های ترامپ قرار گرفت. سود این بدهی نیز مدتی بعد با هماهنگی لازم پرداخت شد.

  • دختر پاییز آبانی

مرد هندی پس از قتل مادرش 20 کیلومتر با سر بریده وی راه رفت تا خود را به پلیس جنوب غربی هند معرفی کند.

به‌گزارش رکنا به نقل از دیلی میل، «پاشوپاتی» 35 ساله که اهل «کارناتاکا» هند است در حالی که به قتل فجیع مادرش اعتراف کرد، گفت: من از دوران کودکی خاطرات بدی با مادرم داشتم او رفتار مناسبی با من نداشت به همین خاطر تصمیم گرفتم پس از سال‌ها به این وضعیت خاتمه دهم.

  • دختر پاییز آبانی

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایسنا؛ عبداله بهرامی از فرش به‌عنوان بهترین کالا برای سرمایه‌گذاری نام برد و در پاسخ به این پرسش که چه کشورهایی فرش دستباف ایران را خریداری می‌کنند؟ گفت: آمریکا مشتری پروپاقرص فرش ایرانی است و پس از آن،‌ آلمان و امارات. کشورهای اروپایی و آسیایی، چین و ژاپن و آفریقای جنوبی هم از بهترین بازارهای محصول فرش ما به شمار می‌آیند.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های فرش دستباف گفت: با توجه به این که هنوز افزایش قیمتی در بخش فرش صورت نگرفته است، فرش هم بهترین کالا برای سرمایه‌گذاری هم در بحث داخلی و هم خارجی است و صادرات آن موجب ارزآوری بسیاری می‌شود.

به گفته بهرامی، در شرایط فعلی نیاز به سرمایه‌گذاری زیاد در بخش فرش داریم چون تولید فرش زمان‌بر و هزینه‌بر است و به‌همین دلیل باید به بافندگان و تولیدکنندگان که این زمان را طی می‌کنند تسهیلات بیش‌تری پرداخت شود.

وی با بیان اینکه بانک توسعه تعاون در مدت دو سال گذشته تلاش بسیاری برای احیا و تجهیز کارگاه‌های قالیبافی کرد، گفت: با مساعدت بانک توسعه تعاون حدود ۲۱۳۰ کارگاه قالیبافی را با اعطای تسهیلات بانک تجهیز و خرید آن‌ها توسط اتحادیه را ضمانت کردیم. این حرکت بسیار خوبی بود که صورت گرفت و امیدواریم در سال‌های آینده هم‌چنان تداوم داشته باشد.

این فعال بازرگانی در پایان به آمار قالیبافان و بافندگان فرش دستباف در کشور اشاره کرد و گفت: در بخش فرش دستباف شهری و روستایی بیش از ۳۵۰ هزار نفر عضو تعاونی‌های شهری و روستایی هستند و۱۱۳ هزار نفر نیز در عضویت تعاونی‌های زیرمجموعه وزارت تعاون قرار دارند. بر اساس آمار مرکز آمار ایران، یک میلیون بافنده در کشور فعالیت می‌کنند ولی متاسفانه مشکل بیمه بسیاری از آن‌ها هنوز حل نشده و قالیبافان نمی‌توانند از مزایای بیمه بهره‌مند شوند.

به گزارش ایسنا، بر اساس آیین‌نامه اجرایی قانون بیمه‌های اجتماعی قالیبافان، بافندگان فرش و شاغلان صنایع دستیشناسه‌دار مصوب سال ۱۳۸۸، همه بافندگان کشور می‌توانند با دریافت گواهی از سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای و تایید ادارات صنعت، معدن و تجارت، از مزایای بیمه تامین اجتماعی بهره‌مند شوند. دولت در لایحه بودجه سال ۱۳۹۶ در بخش توزیع اعتبارات برای بیمه قالیبافان رقم سه میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان را پیشنهاد کرد. رقمی که سالها در بودجه‌های سنواتی کشور تصویب می‌شود اما به دلیل کافی نبودن به نتیجه نمی‌رسد و جمع زیادی از بافندگان از دریافت آن محروم می‌مانند. در برنامه ششم توسعه دولت مکلف شده توسعه و ایجاد خانه فرش در بازارهای هدف، ارتقای کیفیت تولید، سفارش‌پذیری و حمایت از ایجاد و توسعه و تجهیز کارگاه‌های متمرکز و غیرمتمرکز اتحادیه‌ها و شرکت‌های تعاونی فرش دستباف روستایی و شهری کشور را در دستور کار قرار دهد.

  • دختر پاییز آبانی

حتما شما هم شنیده اید که نگه داشتن بند ناف کودک می تواند به درمان بسیاری از بیماری ها در بزرگسالی کمک کند. حال طی تحقیقاتی که صورت گرفته است محققان با این نتیجه رسیده اند که دندان شیرینیز می تواند به درمان بسیاری از بیماری ها در آینده کمک کند. در ادامه بیشتر در اینباره می خوانیم.


دندان شیری


دندان شیری را دور نیندازید

محققان توانسته اند از سلول های بنیادی دندان شیری برای درمان بیماری های مزمن کمک بگیرند.

بررسی ها نشان می دهند، سلول های بنیادی دندان پتانسیل درمان بیماری های مختلف در آینده از قبیل بیماری قلبی و سرطان خون را دارند. آن ها همچنین می توانند دندان جدید و استخوان آرواره را رشد دهند.

گفتنی است؛ با استفاده از دندان کودکان می توان به بسیاری از بیماری های نهفته در آن ها نوع ژن و بسیاری از مسائل مختلف را دریافت. دانشمندان با بررسی بند ناف و دندان شیری کودکان توانستند به بسیاری از مسائل، روحیات کودکان در بزرگسالی شان پی ببرند.

نتایج مطالعات نشان می دهند، بند ناف و دندان فرزندان می تواند در آینده ای نزدیک اطلاعات جامع و کاملی را درباره بدن افراد مشخص کند.

  • دختر پاییز آبانی

«قانون اصلاح قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان» پس از طی مراحلی، با فرصت اجرای دو ماهه از سوی رئیس محترم جمهور ابلاغ شده است. قانون پربحثی که اظهارنظرهای متعدّد و متفاوتی در جامعه و محیط رسانه‌ای نسبت به مشمولان آن شده و می‌شود و با توجه به فراگیری و مستثنیاتی که دارد ، پیش‌بینی می‌شود همچنان این اظهارنظرها ادامه یابد.
اما پرسش‌های اساسی در ارتباط با اجرایی شدن این قانون، این است که آیا واقعاً اجرای آن منجر به نتایج مورد نظر قانونگذار می‌شود؟ آیا این قانون می‌تواند بخشی از مشکلات موجود نظام اداری را برطرف کند؟ آیا وجود بازنشستگان در دستگاه‌های اجرایی، موجب بروز مشکلات کنونی است؟
صرف‌نظر از پاسخ‌های مثبت و منفی احتمالی و یا درصد تحقق نتایج و اهداف مدنظر قانونگذار، بعلاوه باید نسبت به گزاره‌های زیر نیز با تأمل بیشتری ‌اندیشید که به عنوان مثال: مقوله اشتغال بازنشستگان با مدیریت‌های طویل‌المدت آنها، تفاوت ماهوی دارد، یا نظام اداری کشور، مشکلات بزرگتر و مهم‌تری از اشتغال بازنشستگان دارد که اجرای این قانون، کمترین کمکی به رفع و حل آنها نخواهد کرد.
گزاره‌ای از یکی از بزرگان مدیریت در ذهن دارم که گفته است، از دهه سوم قرن بیست و یکم، واژه بازنشستگی از کتب قانون نظامات اداری دنیا حذف می‌شود، اول به دلیل آنکه افراد حق ندارند، بازنشسته شوند، چون واجد دانش و تجربیاتی شده‌اند که به مثابه سرمایه ملی، متعلّق به تمامی افراد کشور است و باید نسل‌های جوان‌تر از این دانش و تجربه بهره‌مند شوند، البته با این توضیح که ضروری است ساعات کار بازنشستگان، متناسب با افزایش سن آنها، کاهش یابد و از ایشان در مناصب مشاوره‌ای یا موقعیت‌های آموزشی و انتقال مفاهیم و داشته‌ها و دانسته‌ها استفاده شود و نه مناصب طویل المدت – نزدیک به ابدی- مدیریتی!
ثانیاً اینکه وقت ندارند بازنشسته شوند! یعنی با توجه به افزایش هزینه‌های زندگی در دوران سالمندی از حسب وسعت یافتن عده خانواده و افزایش عروس و داماد و نوه و نتیجه و نیز هزینه‌های مترتب به مقتضای سن از جمله عینک و سمعک و عصا و دارو و آزمایش و حفظ سلامتی و ... این افراد هرگز با حقوق بازنشستگی نمی‌توانند زندگی در خور شأن را ادامه دهند.
نمی‌دانم تعداد موافقان و مخالفان این نظریه – که اتفاقاً از بزرگان حوزه آینده‌نگری و آینده‌نگاری است- چقدر است، ولی به باور صاحب این قلم، با توجه به پیشینه تحصیل در عرصه مدیریت و اقتصاد، چنین دیدگاهی چندان هم بیراه و بیهوده نیست.
اخراج بازنشستگان از فضای کسب و کار، نه درست است و نه اخلاقی و شوربختانه آنکه در کشورهای توسعه نیافته یا در حال توسعه، محیط کار دولتی به مثابه لابراتوار و آزمایشگاهی برای فراگیری دانش و مهارت با هدف استفاده از آن در بخش غیردولتی است! 
تجربه راه‌اندازی دانشگاه آزاد اسلامی در روزهای نخستین با حضور بازنشستگان کاربلد و مسلّط به زبان انگلیسی و دارای تجربه و تحصیل در آمریکا و اروپا و یا تجربه استفاده بانکداری غیردولتی – بخوانید خصوصی- از دانش، تجربه و مهارت مدیران عامل، مدیران عالی و حتی روسای شعب بانک‌های دولتی، حجت بلیغی است که نشان می‌دهد، خروج افراد مجرّب و کاربلد و با تجربه برای همیشه از محیط کار دولتی، به همان اندازه که به نفع دولت نیست، به سود بخش خصوصی است.
اینها گویای غلفت ما از سرمایه ارزشمند انسانی است. اگر به مقوله سرمایه انسانی جدّی‌تر بنگریم و بازنشستگان– اعم از کشوری و لشکری- را سرمایه انسانی ارزشمند بدانیم، شاید به دنبال راه‌کارهای علمی و اصولی برای حفظ، تکریم و استفاده بهینه – متناسب با شرایط- از آنها برویم.
البته نکته دیگری که نباید از نظر دور داشت، مستثنیات این قانون است، به این معنی که علاوه بر بازنشستگانی که می‌توانند نماینده مجلس، وزیر، معاون وزیر، معاون رئیس مجلس و معاون رئیس جمهور شوند، بازنشستگانی نیز وجود دارند که می‌توانند در جایگاه مشاور به مجامع علمی، تحقیقاتی، پژوهشی و سازمان‌های دولتی کمک‌های شایان توجهی نمایند.
ظاهراً باید در انتظار اتمام مهلت دو ماهه و رفتار نظام اداری در چگونگی اجرای دقیق این قانون نشست، اما صرف نظر از کم و کیف اجرایی شدن آن، انتظار از قانونگذاران محترم این است که به سایر مشکلات مهم‌تر و جدّی‌تر نظام اداری نیز بیاندیشند و برای حل و رفع آنها اقدام لازم و عاجل را انجام دهند.

جمشید اثنی عشری 

  • دختر پاییز آبانی

به گزارش افکارنیوز، جناب اقای استاد علی علیزاده پست دلسوزانه و نصایح مادرانه شما واصل گردید، تقارن تذکر شما و هم زمانی احضارم به وزارت اطلاعات جهت توضیح پاره ایی مسائل جالب توجه بود! خوشحالم از کیلو متر‌ها اونور‌تر بفکر مردمت هستی و مشکلات اقتصادی اون‌ها رو درک میکنی.

ولی خدمتت عرض کنم، قصد ندارم به نصایح گهربارت عمل کنم، چهل ساله توی مملکتمون عده ایی خود شیرین و عده ایی مال مردم خور با تکنیک جنابعالی که "اب به اسیاب دشمن نریزید" و "در این شرایط حساس کنونی"، مطبوعات و وجدان بیدار جامعه رو به سکوت وا داشتند و چراغ‌ها رو خاموش کردن تا سارقان و غارتگران بیت المال با خیال راحت ببرند و بخورن و از حوالی محل اقامت حضرتعالی به ریش این مردم بخندن، نه برادر میگم، بازم میگم!


حجم گسترده رانت و فساد اقتصادی و فامیل بازی در این مملکت ریشه در همین نگاه جنابعالی داره، اتفاقا سیاه نمایی، نگفتن و سکوته!

کاش گوشه ایی از مشکلات و شکواییه‌هایی که طی این روزا از طرف این ادمای بی پناه و از سر ناچاری به منه هیچکاره منتقل میشد به تو ارجاع داده میشد، اون وقت اگه میتونستی ساکت بشینی و منعکس نکنی، توی وجدانت شک میکردم، کارت رو بکن و به شغلت برس، تاریخ در باره عملکرد من و شما قضاوت خواهد کرد.


  • دختر پاییز آبانی

به گزارش نامه نیوز، امروز در بازار آزاد سکه تمام بهار آزادی طرح جدید 4 میلیون و 970 هزار تومان و سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم 4 میلیون و 851 هزار تومان معامله شد.

در بازار آزاد هر قطعه نیم سکه بهار آزادی دو میلیون و 610 هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و 420 هزار تومان و هر قطعه سکه گرمی 700 هزار تومان فروخته می‌شد.

هر گرم طلای 18 عیار نیز امروز 468 هزار  تومان ارزش‌گذاری شده بود، ضمن آنکه هر اونس طلا در بازارهای جهانی با قیمت 1185.7دلار معامله می‌شود.

امروز در بازار آزاد قیمت دلار 17 هزار و 50 تومان، قیمت یورو 19 هزار و 634 تومان, قیمت پوند 22 هزار و 83 تومان و قیمت درهم امارات 4609 تومان شد.

قیمت یورو در مرکز مبادلات ارزی  4869 تومان اعلام شده است درحالی که نرخ این ارز در بازار آزاد طی روزهای اخیر به 20 هزار تومان رسیده است. هم اکنون یورو دولتی با آزاد بیش از 15 هزار تومان اختلاف دارد.

در معاملات رسمی، قیمت درهم امارات نیز 1146 تومان ثابت مانده است درحالی که قیمت این ارز در بازار آزاد 4609 تومان است؛ ضمن اینکه پوند انگلیس نیز در مرکز مبادلات 5472 تومان قیمت خورده درحالی که این ارز در بازار آزاد بیش از 21 هزار تومان فروخته می شود.
  • دختر پاییز آبانی

مراقبت از دندانهای کودک را چه موقع باید شروع کرد ؟
بجاست که مراقبت از دندانهای کودک حتی قبل از رویش اولین دندان شیری آغاز شود . بخاطرداشته باشید که اگر شما نتوانید دندانی را ببینید ، دلیل عدم وجود دندان نیست . در حقیقت دندانها از 3 ماهه دوم بارداری شکل می گیرند . کودک شما در موقع تولد 20 دندان شیری دارد که حتی بعضی از آنها در آرواره رشد پیدا کرده اند . پاک کردن لثه کودک با یک دستمال مرطوب بعد از تغذیه می تواند در پیشگیری از آسیب ساختمانی به دندان که توسط باکتریها ایجاد می شود مؤثر باشد . وقتی که تعداد کمی از دندانهای کودک نمایان شد شما می توانید با یک مسواک نرم مخصوص کودک دندانهایش را مسواک کنید و یا با یک گاز در پایان روز آنها را پاک کنید .
وقتی که والدین عادات خوب غذایی را در منزل رعایت نکنند بچه ها دچار مشکلاتی چون پوسیدگی و فساد دندانها می شوند .
دادن بطری ( شیر ، آبمیوه و ... ) به کودک در موقع خواب شاید برای مدت زمان کوتاه راحت باشد اما اینکار برای دندانهای کودک مضر است . وقتی که شیرینی شیر یا آبمیوه برای ساعتها روی دندانهای کودک باقی بماند ، باعث خوردگی مینای دندان شده و شرایطی را ایجاد می کند که تحت عنوان سندرم شیشه شیر شناخته شده است . سوراخ شدن و تغییررنگ دندانی از علائم این سندرم است . در موارد شدید حفره هایی در دندانها ایجاد می شود که همه نیاز به پرکردن دارند تا وقتی که دندانهای دائمی کودک در بیابند . والدین و مربیان بچه ها باید به آنها کمک کنند و زمانی را برای مصرف نوشیدنی ها در نظر بگیرند .
کودک را نزد چه دندانپزشکی باید برد ؟
دندانپزشک متخصص کودک در ارتباط با طیف وسیعی از مشکلات دندانی در بچه ها آموزش دیده و می داند که شما را به متخصصین مختلف ارجاع دهد نظیر ارتودنتیست برای اصلاح بیرون زدگی دندانها یا جراحی دهان برای اصلاح مشکلات فک اهداف اولیه دندانپزشکان اطفال شامل ، پیشگیری ، متوقف کردن مشکلات دهانی قبل از پیدایش آنها و حفظ و مراقبت از دندانها و لثه در طی معاینات مداوم .
چگونه می توان از پوسیدگی جلوگیری کرد ؟
طبق نظر انجمن دندانپزشکان آمریکا زمان اولیه معاینه کودک توسط دندانپزشک همان بدو تولد اوست . در این معاینه دندانپزشک برای شما مسواک مناسب و تکنیکهای صحیح نخ کشیدن را توضیح خواهد داد . ( کودکی که 2 دندان قابل لمس در دهانش دارد باید از نخ دندان استفاده کند ) معاینات دندانپزشکی در مراحل اولیه به تشخیص مشکلات بالقوه دندانی کمک می کند و همچنین کودک شما به رفتن نزد دندانپزشک عادت کرده و ترسش کمتر می شود .
وقتیکه همه دندانهای شیری کودک درآمد ( حدود 2-1/5) سالگی دندانپزشک احتمالاً در هر معاینه بصورت موضعی از فلوراید استفاده می کند . فلوراید باعث سختی مینای دندان می شود و از بیشتر مشکلات دهانی دوران کودکی جلوگیری می کند . پوسیدگی های دندانی در اثر باکتریها و باقی مانده غذاها بعد از خوردن ایجاد می شود .

استفاده از مسواک به میزان حداقل 2 بار در روز و استفاده مرتب از نخ دندان به سلامت دهان و دندان کمک میکند . کودکان نباید از مقادیر زیاد خمیردندان استفاده کنند و به اندازه یک نخود برایشان کافی است . والدین همواره باید مراقب باشند که کودک به جای قورت دادن خمیردندان حتماً آنرا به بیرون تف کند .
همزمان با رشد دندانهای دائمی علاوه بر فلوراید تراپی استفاده از فیشورسیلنت ( بستن عمق شیارهای سطح جونده ) توصیه می شود . اینکار از تجمع مواد غذایی و میکروبها و ایجاد پوسیدگی جلوگیری می کند .
البته اینکار بدین معنا نیست که کودک بدون کنترل شیرینی بخورد و یا نخ دندان و مسواک استفاده نکند .
چه باید کرد اگر کودک دچار مشکل دندانی شود ؟
اگر شما مستعد خرابی دندان یا بیماری لثه باشید . کودک شما ممکن است بیشتر در معرض خطر باشد . لذا گاهی اوقات حتی کوشا بودن در امر مسواک زدن و نخ دندان کشیدن نیز نخواهد توانست از پوسیدگی دندان جلوگیری کند . اگر کودک احساس درد دندان دارد باید حتماً به دندانپزشک مراجعه کرد .
درد دندان می تواند علامتی از پوسیدگی باشد که نیاز به درمان دارد . در اکثر موارد برای پرکردن دندانهای دائمی از آمالگام استفاده می شود البته از مواد همرنگ دندان ( کامپوزیت ) هم امروزه استفاده می شود . در موارد شکستگی ها ، پوسیدگی های شدید ، بدشکلی دندانی انتخاب دندانپزشک کودک روکش های Steinliss steel است که از گسترش پوسیدگی ها جلوگیری می کنند . همزمان با رشد کودک ممکن است که شما نگران جویدن و صافی دندانهای او باشید .
امروزه درمانهای ارتودنسی بشکل سیم های فلزی بودکه خیلی هم نگران کننده به نظر می رسید ولی این روش دیگر مرسوم نیست .استفاده از مواد پلاستیکی جایگزین روش قدیمی شده دندانپزشکان میدانند که دستکاری دندانها در سنین پایین خیلی آسانتر و مؤثرتر از سنین بالاست در بچه های کوچکتر نیاز به ارتودنسی کوچکتر است و از ارتودنسی در سنین بالا پیشگیری می کند . در موارد نادر ( معمولاً وقتی مشکل پیچیده دندانی مطرح باشد ) دندانپزشک توصیه می کند که از یک متخصص بیهوشی عمومی همراه با جراح فک استفاده شود .
کودکان را به استفاده از وسایل حمایتی حین ورزش تشویق کنید تا از صدمات جدی دندانی پیشگیری شود . همزمان با رشد کودک و بسته به نظر دندانپزشک معاینات روتین از هر 3 ماه یکبار تا یکبار در سال را داشته باشید . مصرف مواد شیرین را محدود کنید و بطور منظم از مسواک و نخ دندان استفاده کنید . همکاری شما با دندانپزشک کودک کمک خواهد کرد که سلامتی دندانهای کودک حفظ شود و کودکتان زیباتر بخندد .

  • دختر پاییز آبانی

کارشناسان بخش مسکن معتقدند کسادی و نوسانات بازار مسکن تابعی از سیاست های اقتصادی کلان جامعه، تقاضای فصلی، افزایش جمعیت و ازدواج جوانان است.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، مصطفی قلی خسروی با رد رکود مسکن در چند ماهه اخیر گفت: با کسادی بازار مسکن موافقم نه رکود.
رئیس اتحادیه مشاوران املاک کشور با مقایسه تعداد معاملات انجام شده در شش ماهه گذشته گفت: اگر رکود بازار مسکن بود از اول سال 97 تا روز گذشته 378 هزار و 661 معامله در مبایعه نامه ها ثبت نمی شد.
وی با بیان اینکه دسترسی اطلاعات معاملات مسکن انجام شده فقط در دسترس رئیس اتحادیه است گفت: نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک کشور دسترسی به اطلاعات معاملات مسکن ندارد از طرفی رئیس و سخنگوی اتحادیه من هستم.
او با بیان اینکه کسادی بازار قابل پیش بینی و طبیعی است افزود: بازار ایران نشان داده با گران شدن مسکن ولع مردم برای خرید مسکن افزایش می یابد.
وی پیشنهاد کرد تولیدات داخلی مرتبط با مسکن اگر افزایش نیابد بر بازار مسکن رونق می بخشد.

  • دختر پاییز آبانی